Tavoite: lisätään ymmärrystä median vaikutuksesta omaan hyvinvointiin.
Oppilas
- Oppilas oppii huomioimaan omaa hyvinvointiaan mediasisältöjä valitessaan.
- Opettelee tunnistamaan itselle merkityksellisiä mediasisältöjä ja -ympäristöjä ja niiden myönteisiä merkityksiä sekä rohkaistuu keskustelemaan niistä.
- Opettelee tunnistamaan, milloin mediankäyttö tukee omaa hyvinvointia ja milloin heikentää sitä.
Toteutus
- Polkuja medialukutaitoon 1-6 sivu 49 tehtävä ”Myönteisten mediasisältöjen tori” (luokat 3-6)
- Dialogikortit ja tuntisuunnitelma Digihyvinvointi – Mediametka ry
- Dialogikortit ja tuntisuunnitelma Digipelit ja mainokset – Mediametka ry
- Kännykkäpäiväkirja – Mediametka ry
- Infograafi: Hyvinvointibingo – Mediakasvatusseura ry